28 januari 2010

Stenkoll….



”Det blir att hålla stenkoll på hunden nu några dagar” sade veterinären och såg lite uppgiven ut. ”Vi har inte kommit på något bättre som kan ersätta plasttratten, det är tråkigt för det kan bli sådana här effekter när hunden har tratten en längre tid”
”Det går inte” sade veterinären när vi försökte få hunden att ligga still medan man rakade bort pälsen runt halsen, där tratten hade skavt ett stort sår. ”Jag får ge henne en spruta till”

Som tur är så har vi vår hund försäkrad och det blir inte längre så dyrt att besöka Djurkliniken.
”Det tar vi på försäkringen” sade veterinären och räckte fram ett nytt recept på antibiotika och salva som jag skulle ge hunden.

Väl hemkommen så går hon omkring och raglar, ibland så ramlar hon omkull. Det måste kännas konstigt för vår hund att vara drogad.

Nu ligger hon framför mina fötter och sover så gott, kanske hon nyktrar till innan kvällen så att jag får försöka stoppa i henne tabletterna som Veterinären har ordinerat. Av erfarenhet vet jag att det krävs list från min sida att lura i henne de stora tabletterna. Även fast jag stoppar in dem i köttbullar, märker hon det direkt och jag kan få gå efter henne och plocka upp tabletterna som hon har spottat ut. Men skam den som ger sig, jag kommer säkert att överlista henne. För nu skall hon äta tre tabletter om dagen i 10 dagar.


Jag hade tänkt ta flyget över till mina barnbarn, men får nu avvakta litet så att hundens krämpor går över. Som tur är så får jag regelbundet foton på mina ”guldklimpar” som jag får sitta och titta på medan hunden kurerar sig framför mina fötter.

2 kommentarer:

Unknown sa...

huu, stackars vovven då:( hoppas hon piggnar på sig snart, o att du snart kan få komma till dina barn-barn, vilka är de sötaste i världen:D kramiz Vicky

Inga-Maj sa...

Ja, så det kan bli...nu har hon dubbelhaka som sin matte....

Visst är mina två barnbarn det finaste som finns*ler*