7 augusti 2010

En riktigt bra ursäkt…..



”Om man skall återuppta en blogg så får man ha en riktigt bra ursäkt” sade min kära svärdotter.
Ja, vad kan jag skylla på?
Hur jag än funderar så kommer jag inte på något så där direkt, så då får det bli en liten ”nödlögn” för ärligt talat så är det nog mest den sköna fåtöljens fel, där sitter jag så gärna och surfar runt på facebook.

Facebook ja, där har jag en bra ursäkt, att sitta i timmar och surfa runt i cybervärlden bara för att hålla lite koll på sina ”vänner” ja, det borde vem som helst förstå att sådant tar tid.
68 vänner står det på listan och då är det mest familjen, och fd arbetskamrater som man vill hålla lite koll på, men även nya underbara vänner från både Finland, Danmark och Norge.

Men om jag nu redan sitter så mycket framför datorn så borde jag ju kunna sätta av en liten stund till min blogg, så den här ursäkten håller inte.

Silvertråden då? Jag har ju ett helt forum att sköta och det kräver verkligen sin man. Veckokorten skall dras och Fria Tarotlinjen kräver att jag dagligen kollar om det finns några frågor som väntar på svar?

”Handen på hjärtat, var ärlig nu, det tar verkligen inte så lång tid, så nog borde det finnas tid för att skriva i bloggen. Bättre kan Du!”

Hur jag än vrider och vänder på det här så får jag bara erkänna att det beror endast på att jag helt enkelt har tappat stinget blivit slö och kommer inte mig för att fundera över vad mina läsare skulle uppskatta att få ta del av.

Jag får helt enkelt göra en liten resume över vad som har hänt mig under tiden som jag har försummat min blogg.
Fåglar har ju varit en av mina favoritämnen, där har jag kunnat skriva flera bloggar om de små härliga dunbollarna som har hoppar runt i min trädgård.
Hunden har varit på besök vid veterinären och återigen fått gå med plasttratten över huvudet. Ett nyinköpt fästinghalsband pryder hennes hals, för några fästingar vill vi då inte ha.

Husbilen har rullat iväg ut på ferier vid flera tillfällen, vi har varit på Fårö och Herta suttit och kurat i bilen medan regnet har smattrat på husbilens tak.

Ojojoj, det är så att jag skäms lite då jag märker hur mycket som har hänt medan jag bara har legat i hängmattan och suttit framför min behändiga Latop.

Nu är det bara så att en riktigt bra ursäkt har jag inte kommit på utan det är bara att ”se sanningen i vitögat” och erkänna att jag har varit LAT.

Inga kommentarer: