25 mars 2008

Att gilla läget

Så var det slut på Påsken och vardagen in finner sig. Det är att ställa väckareklockan på ringning i morgon klockan 5.30, för att med raska steg vandra ut med hunden på vår vanliga morgonpromenad.
Sedan, när hunden har fått sin mat och gubben gått iväg till sitt arbete, är det ”min” stund. Då sätter jag på en meditationsskiva och mediterar i ca 30 minuter. Det ger mig kraft till att möta dagen med alla de förväntningar på mig som finns.

”Det här måste du bara hinna göra innan du slutar, och det här, Länsstyrelsens tillsyn, det är viktigt. Det måste du skriva handlingsplan för.”
Min chef satt och stirrade in i datorskärmen och läste innantill på min Befattningsbeskrivning, på ”Särskilda uppdrag”, för det räcker ju inte med att göra rutinerna, det som alltid måste göras, utan här läggs det till uppdrag som man måste prioritera..

”Men jag slutar ju snart, så jag gör så mycket jag hinner” svarade jag lite svävande, för jag tror inte att min chef lyssnade på vad jag hade att säga.

Jag hade bestämt träff med chefen för att diskutera mina arbetsuppgifter, vem tar över efter mig, nu när jag snart går i pension och nu först hade min käre chef förstått vad detta skulle innebära.

Hon satt och läste på datorskärmen ”Vi får inte glömma Arbetsmiljöverkets inspektion, det måste du också åtgärda”
”Ja, Ja, vi får se vad jag hinner med att göra” svarade jag. Det är ingen idé att försöka få min chef att förstå att det inte är så många dagar kvar innan jag lämnar mina arbetsuppgifter och går i pension.

Inga kommentarer: