24 mars 2008

Fastlandsresenärer

Fastlandsresenärer

Vadar byxor, strumpor och tröjor packades ner i väskorna. Nu är det slut på fiskesemestern på Gotland för den här gången. En havsöring blev det, de andra fick stanna kvar i havet för att växa till sig. Ja, så säger alla fiskare som inte har lyckats bärga en fisk. Det låter allt lite bättre, då man kommer hem, att kunna skylla på det.

Båten låter inte vänta på sig så det gäller att passa tiden, här finns inte tid för långa avsked, en snabb kram och lycka till så är de iväg, mitt ”fastlandsfrämmande”.

Nästa gång vi möts så har jag fått ett barnbarn, för det är bara några månader kvar till den lyckliga tilldragelsen.
”Vänta på inbjudan” står det i Barnbarnsboken, men det är nog ändå bäst att gardera sig så jag säger ”Jag tar flyget upp så fort mitt barnbarn har kommit till världen” det är ju inte säkert att min svärdotter har läst Barnbarnsboken utan tar för givet att jag skall komma.

Nu menade säkert författarna att man inte skall springa hos sitt barnbarn varje dag utan vara lite hänsynsfull och låta de nyblivna föräldrarna få vara lite för sig själva.
Jag får studera boken noga innan, så jag får lite tips på vad man skall tänka på.

En sak skall jag i alla fall studera, och det är barnavdelningen på varuhusen, de har jag bara ilat förbi tidigare, det är dags nu att studera vad som är på mode för en liten baby.

1 kommentar:

Karin sa...

Hej Inga-Maj! Nu är vi hemma i Uppsala igen och har ätit makaroner och satt igång datorerna. Snöovädret har härjat här också så vi kommer inte ifrån vintern. Tack för besöket i helgen! Ni får gärna komma och hälsa på den nya familjemedlemmen i sommar! Fast än så länge är det ju lååångt kvar, Så du kan nog ta det lungt med inköpen ;).