1 november 2009

Barnbarn...



Så har det åter gått en månad där jag inte har varit min blogg trogen.
Men så kan det bli när man har så mycket annat som upptar ens tid. Sjukhusbesök och oron för att inte få den hjälp som man behöver. Hjälp finns, det är inte det jag oroar mig för. En hel läkarekår står beredd att hjälpa till, men så är det min kropp som tjurar. Det passar liksom inte med vilken medicin som helst utan det skall provas in och det tar sin lilla tid.
Vissa dagar mår jag som en prins och så är det dagar när mitt hjärta gör sig påmind genom att klappa alldeles för fort.
Inget får hindra mig nu, inte ens ett alldeles för snabbt klappande hjärta utan snart bär det av till Göteborg , där jag skall umgås med goda vänner över helgen.
-Vi kan ta bilen, sade min vän.
-Inte, svarade jag vi kan åka tåg, för då kan vi sitta och prata med varandra hela vägen.
Sagt och gjort nu är biljetterna beställda och vi sätter oss på båten och åker över sjön för att sedan leta upp ett tåg som kan föra oss tvärs över landet.
Efter två års flitigt studerande i de esoteriska ämnena, så är vi redo att möta andra för att dela kunskaperna med. Tarot, Astrologi, Nummerologi. Ja, det är många ämnen som står på vår lista över vad vi kan prata om.
Det som är så spännande med AMORC är att ju mer man studerar, ju mer förstår man att det fortfarande finns att lära sig.

Snart så får jag åter besök av vårt lilla barnbarn Albin. Han får pryda min blogg idag, för efter en sådan tråkig blogg som bara handlar om ett hjärta som inte vill uppföra sig, måste vi har ett positivt slut.
Visst är han söt, mitt lilla barnbarn, och visst är han likt sin farmor? *ler*

Inga kommentarer: