4 december 2009

I väntans tider…


Nu sitter hunden och jag och bara väntar på lilla Emilia som har anlänt till Visby flygplats.
Allt är fixat, både pottan, sängen och bilbarnstolen.

Att kliva in på Babyproffsen och botanisera där bland alla barnartiklar, var inte lätt. Att hyra en bilbarnstol var däremot lätt.
”Hur gammal är hon” frågade expediten och så var den saken ur världen. På snabba fötter sprang hon ner till min bil och monterade bilbarnstolen i baksätet.
”Tusen tack” sade jag, för det var verkligen vänligt av henne att hjälpa mig med monteringen av stolen i baksätet.
”Självklart” sade hon, där hon stod framåt stupa i baksätet på bilen.
”Den måste sitta säkert” .

När hon var klar så gick jag med henne in i butiken igen. Jag tänkte passa på att köpa en födelsedagspresent till lilla Emilia, vi skall passa på att fira henne lite i förskott.

Det var nu som jag fick stora problem, för oj, så mycket det finns som kan passa till en ettåring. Till slut så fann jag det jag sökte, längst in i affären så stod den där på hyllan.
Så glad jag blev då jag upptäckte att man fortfarande tillverkade träleksaker, för annars så är ju allt i plast numera. Plastleksaker som fort går sönder.

Vid disken fanns även en korg med barnböcker.
”Så fiffigt” tänkte jag, då jag kunde läsa utanpå boken till vilken ålder den passade. För det är inte lätt för en farmor som bor på avstånd, att veta vad som passar en liten tjej på ett år.

Inga kommentarer: