2 december 2009

Min kära vän Randi…



Tänk om jag ändå kunde få vara med när min kära vän, Randi skall presentera sin nya bok. Men tyvärr så får jag tacka nej till Releasepartyt, jag får följa hennes framgångar så här på avstånd.

Nu får jag se fram emot att få en bok så fort den kommer från tryckeriet. Det skall bli spännande att läsa. För det ingår i mina studier om meningen med livet. Titeln ”Bortom gränsen – om liv mellan liv” lockar mig verkligen till att läsa boken.

Nu kommer ju Randi själv att besöka mig i Januari, och då skall jag passa på att bjuda in alla mina vänner som, liksom jag, funderar på livsfrågor, kanske kan hon då sprida lite klarhet för oss ”sökande”.
Självklart så har jag utsett mig själv som "Randis Återförsäljare" här på Gotland så boken finns att köpa hos mig. *ler*


En bok som jag passade på att köpa då jag var i Göteborg, är Dan Browns ”Den förlorade symbolen”. En mycket spännande roman som imponerade på mig genom sin beskrivning av alla de symboler som jag har kommit i kontakt med, dels i mina Rosenkors studier men även då jag arbetar med mina Tarotkort.

Symboler är och har varit viktiga under alla år. Nutidens symboler ser man ju i rebus, där man skall försöka knäcka en gåta genom att tolka de olika bilderna och sätta det samman till en mening.

I boken ”Den förlorade symbolen” är det en jakt på att få tag i alla symboler, för att knäcka en viktig fråga som har varit dold i många generationer. Hur det gick kan jag naturligtvis inte avslöja, för det måsta man själv läsa sig till.

Inga kommentarer: