28 april 2008

En strejkande bil



Med ett stadigt grepp om min portfölj så vandrade jag ut på fältet. Jag märkte hur man från gården bredvid, iakttog mig.
”Vem är den token som genar över fältet?” undrade man säkert.

”Du kan inte köra med den här, då förstör du den” bilmekanikern såg medlidsamt på mig. ”Vi måste montera ner den för att se vad det är för fel.”
Han stod med en minidator i handen, en sladd var kopplad in till instrumentbrädan.

”Kan du se på den där apparaten vad som är fel på min bil?” frågade jag.
Förvånad blev jag då han svarade ”Ja, så är det att vara bilmekaniker idag, man sätter bara in en sladd så läser datorn av konditionen på bilen”
”Kan du lämna bilen här så skall jag kolla på den imorgon”
Bilmekanikern ville verkligen hjälpa mig, så jag svarade tufft.
”Visst jag kan ta en promenad hem, det är ett så underbart väder”

Med långa kliv, stegade jag ut på åkern, långt där borta så kunde jag se taknocken på mitt hus.
Efter en stunds promenerande så märkte jag att det låg något på marken. Gödsel!!
Inte undra på att man hade tittat förvånat på mig då jag passerade ladugården.
För vem vill kliva på en nygödslad åker?
Nu var det för sent, jag var tvungen att fortsätta hela vägen fram, ”Man har väl inte gödslat alla åkrar, jag får gå i traktorspåret, där är det nog inte så mycket gödsel” ” tänkte jag och fortsatte fram mot diket.

”Var har du gjort av bilen?” frågade gubben då jag klev in genom dörren.
”Fy, vad du luktar, var har du varit?”

Bilen står nu inne i verkstaden, imorgon får jag reda på vad som är felet, för innan bilmekanikern kan reparera min bil måste han söka efter felet på sin dator.

Inga kommentarer: