16 april 2008

Reportern



”Vad skall du göra sedan när du har gått i pension då?”
Jag hade väntat på den frågan och visste inte riktigt om jag skulle vara ärlig och berätta om mina vilda planer.
För nog har jag planerat vad jag skall göra då jag blir pensionär.

Reportern som var utskickad från lokaltidningen för att göra ett reportage om mitt långa yrkesliv, hade grillat mig i över en timme.

Att jag hade planer på att studera Astrologi, Tarot och Magi nämnde jag inget om. Eller att jag redan har blivit tillfrågad av en ung man att vara med i styrelsen för en ”okult” förening, som han planerade att starta.
Eller att Vuxenskolan redan hade försökt att värva mig som Cirkelledare i en Tarotkurs.

”Jag skall bli farmor, vi väntar vårt första barnbarn och det ser jag verkligen fram emot”
Svarade jag för det är ju sådant som mycket väl kan stå i tidningen.
”Åsså har vi ju en husbil, så vi lär åka runt lite med den.

Reportern skrev på sitt block, ”Så intressant liv du har haft och så mycket du har gjort” hon tittade på mig över glasögonskanten. "Nu fattas det bara ett foto på dig, så har jag min artikel klar." Hon plockade fram en kamera ”Fortsätt och prata du, så tar jag kort på dig under tiden.”
Hon lade sig på knä framför mig och sade ”Jag måste ha en närbild också”

Vad får man inte stå ut med då man har blivit utsedd till ”Måndags porträttet”
”Såja, då är jag nöjd” sade reportern och borstade bort lite smuts som hade fastnat på byxan. ”Det kommer in i tidningen nästa vecka.”

1 kommentar:

Evelina sa...

Månadens stjärnbild på Gotlands underbaraste kvinna, DET ska bli kul att få se, och inte minst få läsa...du har så många järn i elden att jag har svårt att förstå hur du ska hinna med allt, och dina nya knypplingsmönster ska väl med komma till glädje och arbete...

Och så det där efterlängtade lilla barnbarnet....du är en lyckostjärna!
kram
Evelina