26 juni 2008

Numerologi så det förslår..


Nu börjar det ”dra ihop sig” enligt barnmorskans beräkningar så väntas mitt barnbarn att komma vilken dag som helst. Bäst att läsa på lite i ”Barnbarns boken”, så man vet hur man skall bete sig när ”krypet” anländer.

Lite spännande är det ju, när man går i väntans tider, man funderar allt på när barnet tänker komma.
”Ja, vi räknar med att ”krypet” inte kommer förrän efter månadsskiftet” sade sonen då jag talade med honom. Nu vet jag att de små liven som ligger där inne i livmodern inte låter sig påverkas av önskemål från de blivande föräldrarna, ej heller av sin Numerologi studerande farmor.
Jag tar fram min pendel och sätter fart på den.
För att göra det lite mer spännande så skall vi (babyn och jag) inte säga något ! Det får bli en liten överraskning. Men jag vet när det blir. För pendeln skvallrade både kön och datum.
Nu är ni minsann nyfikna, men jag skall ge er något att fundera på tills det blir dags.


Om babyn föds den 27/6 2008 = 2+7+6+2+0+0+8= 25 som blir 2+5=7
Sjuans vibration söker sanningen och ställer ständigt den stora frågan ”Vem är jag?”

Babyn föds den 28/6 2008 = 2+8+6+2+0+0+8= 26 som blir 2+6=8
Åttans vibration behöver ekonomisk och andlig frihet.

Förlossningen blir den 29/6 2008 = 2+9+6+2+0+0+8=27, 2+7= 9
Nians vibration utstrålar ledarskap och humanitära instinkter.

Krypet väntar till den 30/6 = 3+0+6+2+0+0+8=19 1+9=1
Ettans vibration utmärker självständighet, initiativtagande och ett behov av att vara den som bestämmer.

Nåja nu är vi vid månadsskiftet och då kan det se ut så här.
1/7 2008 = 1+7+2+0+0+8=18 = 9
Det blir en nia det med.

Men om det drar över nu precis som pappa vill
2/7 2008 = 2+7+2+0+0+8=19, 1+9=10, =1
Känns som en upprepning.

Vi kollar även den 3/7 2008 = 3+7+2+0+0+8= 20 det blir en solklar 2
Tvåans vibration är känslig och tycker inte om konflikter.

Hur är det Karin? Nu är du trött på att vara gravid eller hur, men vi testar vad som händer om du föder den
4 /7 2008 = 4+7+2+0+0+8=21 som blir 3
Treans vibration sätter värde på kommunikation och kreativ energi.

Ärsch vi fortsätter väl, för säkerhets skull
5/7 2008 = 5+7+2+0+0+8 = 22 = 2+2 = 4
Fyrans vibrationer är pålitlig, ansvarsfull och söker trygghet.

Nu har du gått över tiden 9 dagar, men vi testas ändå
6/7 2008 = 6+7+2+0+0+8 = 23 0 2+3= 5
Femmans vibrationer söker frihet och äventyr

Om födelsen blir den 7/7 2008 = 7+7+2+0+0+8 = 24 = 2+4 = 6
Sexans vidration är fostrande och tenderar att ta hand om andra.

Har det inte hänt något än, så får vi börja om igen med att räkna.
Men nu har vi ju "facit" i hand, vilket nummer blir det?

Det här var Livsvägen som baseras på den dag man föds, men sedan så är det ju även namnet som har betydelse. För varje bokstav har sin vibration och siffra. Men det får vi återkomma till när det är dags att namnge ”krypet”

Sedan har vi ju Astrologin som även den kräver sin betraktelse. Barnet föds i Kräftans tecken, det är den fjärde astrologiska tolftedelen av Zodiaken.
Här blir det intressant först då vi vet det exakta klockslaget som "krypet" anländer, för det vet varken jag eller min pendel.

Visst är det magi, att ett litet barn föds och är så fullkomligt, en perfekt liten människa.
Det skall bli spännande att få lära känna detta lilla Kräftbarn.

1 kommentar:

Karin sa...

Hej Inga-Maj!

Hi hi! Ja, du är en rolig spåtant du!

Det borde ju iallafall bli ett litet kräftbarn. Vi får väl se på vilken siffra Krypet hamnar. Jag kollade dina profetior på mig själv och jag blev visst en femma som söker frihet och äventyr. Det kanske kan stämma.

Att få bli mamma är ju ett riktigt spännande äventyr, men jag är ju lite orolig att friheten i framtiden blir lite mer begränsad. Vi får väl se hur snällt Krypet vi får är :)