24 juni 2008

Veckans Tarotkort..



”Vill du prenumerera på ett Veckokort?” frågade min vän Karl, mig.
”Självklart så ville jag det och så började det. Karl drog ett Veckokort till mig varje vecka som jag åter rapporterade på hans forum Kondors Kingdom.
Det på gick nästan ett helt år, och för mig var det otroligt lärorikt. Jag fick själv fundera på vad varje kort betydde och när och på vilket sätt de dominerande kraftena gjorde sig påminda.

Bedrövelsen var stor den dag då jag fick veta att min vän hade dött och det sista kortet som jag fick av honom var Page av Svärd, där han skrev ”Inga-Maj klarar sig i alla väder, med eller utan kläder”
Nog kände jag mig ”naken” då jag förstod att min vän hade lämnat jordelivet.

”Inga-Maj klarar sig i alla väder!” Ja, det var svårt, men skam den som ger sig. Jag startade upp ett eget forum försökte att föra ”arvet” vidare med att erbjuda Veckokort till mina medlemmar.
På Silvertråden har jag nu i över ett år delat ut Veckokort till mina ”prenumeranter” de har, precis som jag en gång fick göra, rapporterat sina upplevelser på forumet.

Vad är då Tarot
Tarotkorten är för många ockultister ett mycket viktigt hjälpmedel. De flesta tror att en tarotlek i första hand är till för att spå människor med. Detta är fel. Din tarotlek är nämligen främst ett instrument för din personliga utveckling.

Din tarotlek är en karta över astralplanet och varje enskilt kort är en port till en plats på detta plan. Att man sedan kan använda tarotkorten att studera vilka krafter - positiva eller negativa - som råder i samband med en viss fråga, är någonting man får på köpet, så att säga.

En tarotlek består av 78 kort - Den Större och Den Mindre Hemligheten. Major och Minor Arcana, 22 respektive 56 kort. Den Större Hemligheten visar på krafter utanför din kontroll, och Den Mindre Hemligheten visar sådant du förhoppningsvis kan påverka.

På Silvertråden delas Veckokorten ut varje söndag, det är mycket spännande att se vilka dominerande energier som råder för var och en.
Några får ofta Svärd och det betyder att de har lite att jobba med eftersom Svärdkorten står för svårigheter.
Men några surfar iväg på Stavar korten som visar på energi och att det skall hända något.
Att lära sig tolka Tarotkorten är för mig ett av det trevligaste hobbyn som jag har. Att sedan få förmedla vidare den kunskap som jag har fått till mig, är ett utav de saker som jag nu som pensionär gärna delar med mig av. Så välkommen in till Silvertråden, där har vi Tarotkurs, och det är naturligtvis helt gratis.

Inga kommentarer: