11 juli 2008

År 2008 ett spännande år..


”Om vi hade tagit min skrotbil så hade vi inte behövt uppleva det här” Det var inte utan att gubben min fick in en fullpoängare där. Men jag låtsades inte om hans replik, utan låtsades som ingenting.
”På min bil sitter i alla fall rutorna fast” fortsatte han med ett flin.

Vi satt i min bil utanför Bilcity, hissen till vindrutan hade gått sönder och rutan hade ramlat ner i dörren. Min bil som jag köpte ny för några år sedan, en bil som har alla finesser som man kan tänka sig. Rutorna hissas upp med ett litet tryck på en knapp.
Men en ny bil har även sina svagheter och det har vi nu fått erfarenhet av.
”Vi måste byta ut fönster hissen, för den har gått sönder, det tar 2 timmar” sade bilförsäljaren och såg lite skamsen ut.

Bilen är utrustad med krockkuddar och extra inklädda dörrar, men hissarna till fönsterrutorna är tillverkade av plast och håller bara några år, man kan gott säga att bilfabrikanterna har satsat på säkerhet och gjort avkall på de små detaljerna.

Vi får ta med oss hunden och gå över till rast platsen, där får vi sitta och vänta på att verkstaden skall fixa vår bil.
Någon nytta gjorde jag ändå medan jag satt och väntade, en efter en kom turisterna förbi, stannade och frågade om vägen. ”Ursäkta är du från ön?” frågade en ung man.
”Ja, jag är bosatt här”
”Hur långt är det till Kneipbyn, kan man cykla dit?”
”Visst finns det restauranger där?”
Ja, vad skall man svara, här på ön finns det service för turisterna, det är många som skall ha mat så är det något som det är gott om är det matställen.
”Ha det så trevligt på Gotland” jag vinkar åt turisten som glatt cyklar vidare efter mina instruktioner.

”Vi har fått bytt ut våra fönsterhissar två ggr redan och vår bil är bara 8 år”

Vi sitter ute på min altan och njuter av solen, så kul det är att träffa mina ”tarot vänner” igen.
Vi har så mycket att tala om så att vi glömmer alldeles bort att ha ”tarotkurs” men de är så duktiga numera så kortlekarna kan mycket väl få ligga kvar i väskorna och vi pratar om allt annat som vi har varit med om.

En mycket spännande tid, vi har gått in i 2000 talet och enligt numerologin så är tvåans vibration känslig och tycker inte om konflikter.
År 2008 kan man då tänka sig så här 2008= 2+0+0+8= 10= 1+0 = 1
Ettans vibration utmärker självständighet, initiativtagande och ett behov av att vara den som bestämmer.
Vi i Tarot gruppen har verkligen tagit ansvar för vår egen utveckling vi är en självständig grupp som arbetar utifrån våra egna värderingar, vi bestämmer över vår egen tid.

Visste ni för resten att vi alla har ett personligt år?
Man tar födelsedagen + månaden + året.
21+8+2008= 2+1+8+2+0+0+8= 21=2+1=3

Treans vibrationer sätter värde på kommunikation och kreativ energi.
Så mitt år är fyllt av att inhämta information, delge andra mina funderingar, men även att bekanta mig med mitt lilla barnbarn.

Inga kommentarer: