5 juli 2008

Så då kom han äntligen, vår Prins..



”Bäst att jag tar med mig mobiltelefonen för man vet ju aldrig, det kan ju komma ett SMS från sonen.” Jag hade för flera dagar sedan blivit utbjuden av mina medarbetare, till en sommar restaurang.
”Ja, gör du det” sa gubben min, lämna inte den där ” tingesten” hemma för jag vet inte hur man får fram meddelanden, om det nu skulle komma något”
Nej, gubben min hade inte haft möjlighet att träna sig på vår nya mobiltelefon, för den hade ju jag burit med mig hela tiden.
”Jag går ut och snickrar i verkstaden medan du är ute och festar, hunden kan ligga här ute i trädgården”
Nog börjar det bli lite nervöst nu, att bli farföräldrar tar på krafterna och gubben verkar allt lite orolig ”Bäst att jobba så behöver man inte tänka så mycket på vad som pågår där uppe i Uppsala” säger han och sätter på sig hörlurarna.

Mobiltelefonen surrade till i min väska, jag hade förberett mina vänner på att jag hade min mobiltelefon med mig, eftersom jag väntade på besked.
Det var fullsatt på restaurangen, bakom ryggen på mig stod två musiker och stämde sina musikinstrument. Servitriserna sprang runt bland borden och tog emot beställningar.
Vi hade precis fått in våra pizzor.
”Oj, det är din mobil, svara fort” mina vänner tittade nyfiket på mig då jag öppnade väskan och tog fram mobilen.
”Det är ett SMS från sonen” sade jag och höll andan.

Så kom han då äntligen, den lilla prinsen, 4 kilo och 52 cm lång.

”Så kul att vi fick vara med då du fick veta att du hade blivit farmor”

”Nu är det nog bäst att jag åker hem till min sonsons farfar och berättar för honom att nu kan han ta av sig hörlurarna och koppla av, för nu har vår ”lill prins” anlänt.

När jag körde hem tänkte jag på vilka fantastiska ungdomar jag har som har fått kämpa för att jag skulle få min önskan uppfylld, att få bli farmor.

Min sonson, den lille prinsen, föddes den 4/7 2008, Solen i Kräftans tecken, så nu är det bara att ta fram papper och penna och leta i tabellerna, för enligt min lärare i Astrologiskolan så bör jag klara av att göra upp ett horoskop.

Lite enklare är det ju att räkna på vilken Livsväg han har enligt numerologin,
För det är ju bara att addera 4+7+2+0+0+8= 12= 1+2=3
Treans vibration sätter värde på kommunikation och kreativ energi.
Det blir säkert en fin balans mot Kräftans behov av att dra sig in under sitt skal.

Inga kommentarer: