8 juli 2008

Vår Prins född den 4/7 2008


Visst är det ett mirakel! Ett litet barn föds till denna värld!

Jag studerar bilderna som jag har fått mig tillsänt, bilder som är tagna strax efter förlossningen, så liten och söt, bara några minuter gammal.

”Får jag lägga in en bild på min blogg” frågar jag de nyblivna föräldrarna. ”Visst får du det, men välj då ett där vi inte är med” säger den nyblivne modern.
Visst, kära Karin, nog förstår jag att du inte vill vara med på bild i min blogg, efter en sådan otrolig prestation känner man sig säkert som en urvattnad sill. Men du skall veta att du är så otroligt vacker där du sitter med din son i famnen, det finns ingen som kan mäta sig med det.
Två personer som just har varit med om ett litet mirakel, att föda en son och att födas.

I Efemeridianerna får jag veta stjärntiden, sedan fyller jag i födelse tiden, där måste jag tänka på att det ju är sommartid nu i Sverige. Korrektur på födelse tiden måste räknas fram, för att vi skall kunna få ett så exakt horoskop som möjligt. Med kartbok och linjal räknar jag sedan fram Latitud och Longitud för platsen där ”Prinsen” föddes.

Pust, ja jag vet man kan få datorerna att räkna fram dessa tider, men nu vill jag göra det från grunden. Till min hjälp har jag mallar som jag bara fyller i.

Nu har jag grunderna för mitt horoskop och behöver bara placera ut planeterna i rätt position och dela in husen.
Sedan börjar det roliga, att gör ett horoskop för vår lille Prins. Men det tar sin tid och det skall bli mig ett kärt nöje att studera.

Inga kommentarer: