14 november 2008

Att kunna imponera på kvinnorna...


Inte ens hunden vill vara ute. Det är grått och kallt, tur att gubben min har försett mig med ved så att jag kan hålla eld i kaminen. Och framför allt, vilken tur att jag inte behöver gå ut i stormen. Här kan jag nu sitta i stugvärmen och må gott.

Gubben däremot fick ta på sig regnstället och ge sig iväg till affären för att handla lite mat och posta ett nytt brev till Albin.
”Han behöver en ny vante” sade pappa Magnus, för när vi var ute så tappade han den ene.
”Självklart” sade jag och satte igång med att sticka nya vantar till Albin. För inte skall han frysa om sina små fingrar inte.
Det fanns plats i kuvertet så jag stoppade in ett par vantar till mamma Karin också. Riktiga rejäla ”mormors vantar” stickade av handspunnet ”utegångsfår ull”. Kommer att värma hennes fingrar när hon är ute på promenad med Albin.

Det var värst vad gubben var flitig han bakade det ena brödet efter det andra.
”Du kanske vill bjuda dina vänner på bröd ikväll?” sade han.
Han dukade upp så fint på köksbordet innan han drog sig undan för att titta på en ishockey match.
Gubben visste vad han gjorde för nog imponerad han på mina vänner med nybakat bröd.

Jag funderar på om jag skall fortsätta ett tag med att hoppa runt på två kryckor för nu har jag fått igång gubben så han sköter sig riktigt bra.
Egentligen så står det i mitt träningsprogram att jag mycket väl kan börja träna lite på att bara använda en krycka. Det har varit helt underbart att kunna bli så uppassad som jag har blivit.
”Vill du ha pizza eller paj ikväll?” frågar gubben. Han har varit och handlat så det är bara att välja.

Även om frestelsen är stor för att jag skall dölja att jag mycket väl kan lämna en krycka så får jag väl börja hjälpa gubben lite ändå. Han ser allt lite trött ut ”Det har inte varit lätt att sköta hela hushållet” sade han ”Det är mycket att tänka på”

Mina Tarotvänner var i alla fall mycket nöjda då de gick. De hade fått nybakat bröd och en rejäl uppdatering i Tarotkortens mystiska värld.
Kvar på bordet stod en flaska Blossa Glögg
”Den här tänkte vi att du skulle få och festa på nu när det snart är jul" sade de.
Jag får väl bjuda gubben på ett glas, det har han gjort sig förtjänt av efter alla dessa rehabiliterings veckor.

1 kommentar:

Karin sa...

Hej Svärmor! Tack tack för de fina vantarna! De blir toppen nu när det blir kallare för var dag. Jag ska försöka hålla rätt på dem så att de inte kommer bort. Idag har vi varit på sångstund på bibblan. Fast herr A var mest intresserad av att få tag på håret på tjejen framför. Han har ett förvånansvärt starkt grepp och gillar att dra i hår. Ha det så bra!