7 december 2008

"Det var allt tur att vi var på plats..."


Det var allt tur att kyrkokören fanns på plats i kyrkan idag för annars så hade prästen fått predika för 3 personer.
Men kören som består av 13 personer sjöng för glatta livet och de som hade tagit sig till kyrkan fick i alla fall lyssna på vacker körmusik.

”Det är över 2000 år sedan som Jesus dog och han har lovat att komma tillbaka för att hämta oss” sade prästen. ”I 2000 år har vi väntat…..”

Kanske är det därför som kyrkbänkarna står så tomma, man har tröttnat, för något fel måste det ändå vara när församlingsborna sviker självaste kyrkokören. Kanske tycker de att det får räcka att vara med då vi hade vår stora konsert, och stannade hemma, på andra advent, för att jul stöka.

”Vi får allt tala om det här” sade en ledamot i kyrkorådet, för det måste vara något som är fel, när kyrkbänkarna står tomma”

Inte gör det oss något, vi i kören fick desto flera pepparkakor att festa på, för kyrkvärden hade dukat upp ett långbord med glögg och pepparkakor som hon glatt bjöd på efter gudstjänsten var slut.


Inte går det hellre för sig att bara vara en glad pensionär, jag har väntat på att något skulle hända och i torsdags så ringde telefonen. Det var självaste Överförmyndare nämndsekreteraren som ringde och bad mig ta mig an ett ärende som Godman.
”Huvudmannen har fått vänta länge på att få en Godman utsedd, så det vore bra om du kunde hjälpa oss” sade hon.

Jag tänkte då på Nummerologin där jag efter konstens alla regler har räknat fram att jag är en 2:a, vilket innebär att min tid här på jorden skall jag vara i medmänsklighetens tjänst, som det så fint heter. Är man en tvåa så skall man HJÄLPA andra. Så det var inte så mycket att fundera på, självklart så tar jag på mig ännu ett uppdrag som Godman, det kan bli mycket spännande och lärorikt. Myndigheterna behöver någon som ser till individens rätt, för det är inte alltid så lätt att ensam stå pall mot tjänstemännens hårda riktlinjer.


Nu är jag ”i väntans tider” igen, vi väntar nu på att vårt andra barnbarn skall födas. När jag ringde till sonen och undrade hur de mådda så svarade han lugnt ”Jo, det är bara bra, vi räknar med att barnet föds inom tre veckor”
O, oj jag som redan har börjat vänta. Men ett är då säkert, det blir ett litet Skyttebarn, sedan så får vi se vilken siffra det blir för det är så fantastiskt, man kan inte själv styra över sin födelsedag, födelsemånad eller sin födelseår. Där är man helt hänvisad till sina föräldrar.
Därför så är det så intressant med Nummerologi, där man räknar samman siffrorna i födelsedag - månad och år.

Man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt så nu ”hänger jag med näsan” över en ny bok som heter Nummerologi, det är en ny värld som öppnar sig för mig, spännande med alla siffror som man kan räkna samman på många olika sätt.

Tur att man är pensionär, för jag har så mycket spännande som jag ännu måste göra.

Inga kommentarer: