12 december 2008

Släkten utökas med en liten prinsessa.....


Så äntligen kunde vi få se en bild på vår nya familjemedlem, en liten flicka som föddes på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
”En liten prinsessa minsann” sade jag
”Då får jag börja sticka en fin vit klänning med små blommor på” för nog har jag ett uppdämt behov av att frottera mig i flick kläder efter att själv ha fostrat tre söner.

Ibland, får jag ärligt erkänna, så var det tufft att vara ensam tjej i en familj med övervägande killar. Det visade sig allt som oftast då vi i familjen skulle göra saker tillsammans.
Jag minns semestrar där vi tillbringade den mesta tiden med att gräva mask för att prova fiskelyckan i någon tjärn eller älv. Filmkvällar då det hela tiden skulle vara ”pangpang” eller ”rysare”. Alla filmer som handlade om kärlek kallades för ”morsan filmer”.
Nåja, lite demokrati var det allt så killarna fick stå ut med lite ”morsan filmer” också.
”Det skadar inte med lite kärlek och ömhet” sade jag.
”Bläää, sade killarna,
”Vi kommer aldrig att skaffa oss någon tjej”

Nu kan jag damma av alla leksaker som jag har sparat i pappkartonger, för när killarna var små så tog jag vara på deras leksaker.
”Vad skall du med dem till ” frågade de.
”Det kan vara bra att ha då jag får barnbarn ”svarade jag.
”Glöm det” sade sönerna.

Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig.
Nu har mina söner fört in i familjen, två vackra svärdöttrar,som har berikat mitt liv med två små barnbarn. Balansen är återupprättad.

Nu får jag ta fram papper och penna och börja räkna ut stjärntiden, för naturligtvis så måste även mitt nyfödda barnbarn få ett horoskop uträknat.
Den 11 december klockan 13:46 stod solen i Skyttets tecken, AC och Månen var i Tvillingarnas tecken.
Varje människa är unik, och ingen har exakt samma horoskop, det är som ett fingeravtryck.

Vilken tur att mina söner ändrade sig.

2 kommentarer:

Karin sa...

Kul att höra du fått ny inspiration till stickningen :)! I min familj var tjejerna i majoritet så pappa fick ta med oss och fiska. Vi gillade också att dra upp abborrar och gräva mask, så jag tror nog att den nyblivna pappan kan få sällskap på sjön med sin lilla dotter. Grattis till det fina nya barnbarnet!

Anonym sa...

Åhhh, vilken söt liten Tös!
Grattis till att ännu en gång blivit farmor!

Må så gott

Hälsningar MiaMia