22 april 2009

Kontakt med andevärlden..


Kanske har hunden och jag tittat för mycket på ”Det okända” på TV4+. Nåja, hunden har väl inte tittat så mycket utan hon ligger mest och sover på golvet framför mina fötter, när det ”okulta” programmet pågår.
I alla fall så har vi fått ”besök” på nätterna. Nu två nätter i rad, har vi inte varit ensamma utan ”något” har väckt oss.
Första natten så väcktes jag av ett ”tjut” en skarp signal. Jag tittade upp och undrade vad det var som hade väckt mig mitt i natten. Det var ingen väckareklocka eftersom jag numera inte har någon anledning att ställa in ”väckning”. Jag är ju pensionär och sover så länge jag vill på morgonen.
Jag lyssnade och konstaterade att det förmodligen kom från mig själv. Både Gubben och hunden sov gott på sina platser, signalen hade inte väckt dem. Signalen kom förmodligen från min egen ”drömvärld”.
Nåja, jag vände mig om i sängen, lyssnade på Gubbens snarkningar, och försökte att somna om igen.
En duns, något hade ramlat ner på golvet från byrån, ner alldeles bredvid hunden som nu hoppade upp från sin liggplats, och hoppade upp i min säng, gnydde lite och kröp ihop vid min fotända.
”Jag får kolla i morgon vad det var som skrämde hunden” tänkte jag. Knycklade till kudden och lade mig ner för att somna om.
En kall vind svepte in över mig, kändes som om någon blåste på mig. ”Vad märkligt ” tänkte jag strax där efter så somnade jag.

Nästa natt så var det samma sak, nu dunsade det flera gånger, lite mera högljudd den här gången. Hunden hoppade snabbt upp i sängen och kröp ihop bredvid mig. En ny duns, hunden gnydde och kröp upp mot huvudkudden och lade sig mitt emellan gubben och mig.
Allt var stilla, och jag tänkte ”Om det nu är någon som vill mig något så kan vi väl klara ut det imorgon, för nu vill jag sova”.
Det blev tyst och stilla. Gubben vaknade och klev upp från sängen.
”Vad i hela världen” sade han ”Ligger hunden mitt i vår säng med rumpan på min huvudkudde”
Jag svarade inte, för jag tror inte att han skulle förstå mina förklaringar.
”Någon vill få kontakt med mig från Andevärlden” men jag bad dem återkomma imorgon”

Nää, gubben kikade på mig där jag låg och lotsades att jag sov. Hunden hoppade ner från sängen och fick en godis av gubben som belöning.
”Ligg du där nu på din plats” sade han. ”För vi ryms inte alla tre i sängen”

Ja, vad var det som hände?
Vem försöker få kontakt med mig mitt i natten, nu tänker jag inte ringa till TV4+ och be om hjälp, utan jag kontaktar min vän Randi i Skåne, hon jobbar som medium på heltid och kan säkert hjälpa mig att få en förklaring på varför hunden och jag blir störda mitt i natten.
Jag har mina misstankar på vem det kan vara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm, man blir ju lite nyfiken och höra om du fått någon klarhet i vem det är som vill väcka dig mitt inatten?

Hälsningar
MiaMia