29 maj 2009

"En förutsättning för att leva är att man måste dö..."


Några som jag hade talat med och som absolut ville komma, kom aldrig. Kanske är det ändå lite skrämmande att närvara vid en föreläsning som handlar om något så laddat som ”Ande världen”
Men vi som var där satt förundrade och lyssnade på Randi när hon berättade om sina erfarenheter som ett andligt medium.

”Hur många har aldrig förut träffat ett medium” frågade Randi, många händer sträcktes upp i luften, för inte är det något som så många av mina vänner har haft kontakt med tidigare.

Alla mina inbjudna gäster hade på ett eller annat sätt erfarenhet av döden genom att en kär arbetskamrat eller familjemedlem hade lämnat jordelivet.
”Att möta döden” är ju något som vi alla någon gång måste göra. Det ingår i livet kan man ju säga.
Randi lotsade alla så fint genom sorgen och förklarade på ett förståeligt sätt hur det kunde vara på ”andra sidan”. Det oförståeliga blev mera förståeligt.

En unga kvinnan som bara för några år sedan förlorade sin son i en tragisk bilolycka, satt tyst och lyssnade. Då och då torkade hon en tår som rann ner på kinden.
”Han hade aldrig blivit människa efter olyckan” sade hon till mig i pausen. ”Han hade så svåra skador”
Att söka förstå och fortsätta leva vidare, med en stor saknad är inte lätt.
”Du förstår, jag har så svårt att acceptera det” sade hon.

Jag såg hur hon talade med Randi, fick ett visitkort, ”Skriv gärna ner dina tankar” sade Randi jag svarar så fort jag kan.

Nog har vi någon gång sett på ”Det okända” på TV4, där medierna görs till små stjärnor. Men Randi jobbar i det tysta, att ge stöd till en ung kvinna som har mist sin son, kostar inget. Ett visitkort och ett leende ”Hör gärna av dig” räcker lång väg.

Tidigare på dagen så hade jag fått en liten stund med Randi, där hon förmedlade till mig vad min guide ville berätta.
”Din guide säger att du har fastnat i en gammal roll, nu måste du rycka upp dig och ta fram dina förmågor. Möblera om här så du får plats, gör om hela övervåningen till en atelje och sätt fart på målarpenslarna….”
Hoppsan!!
Min käre Randi visste inget om att jag hade en dold förmåga som jag inte visar upp. Att måla är något som jag borde göra mera, men har alltid haft något att skylla på.
Nu är det dags att lyssna på min alldeles egen guide, som puffar på mig så att jag kan ta ett steg till i min utveckling.
”Hon säger att du skall göra din egen Tarotlek, måla egna bilder” säger Randi och skrattar.

Ja, hon har så rätt min vän Randi, jag skall ta itu med mina konstnärstalanger och börja skissa på min egen Tarotlek.
”Det är 78 kort, det blir 78 veckor” sade hon och skrattade gott.

”Nog har jag att göra” tänker jag och tar emot en fulltecknad” maindmapping lapp” som Randi räcker över till mig. För det som förmedlats via Randi från andevärlden har hon mycket noggrant antecknat åt mig.

Tur att jag har min guide som vägleder mig” tänker jag då jag viker ihop lappen och går ut till de andra som sitter ute på altanen och solar sig.

”Allt har en början och ett slut” även jordelivet. En förutsättning för att leva är ju att man måste dö. Gör det bästa av situationen och försök förstå vad som är meningen med livet.
Precis som gubben min sa ”Något skall man ju tro på”

Och stöd och vägledning får jag genom http://www.amorc.se/

Inga kommentarer: