12 november 2009

En stjärna för en vän....


-Vad gör du? Rösten i telefonluren lät trött.
-Ingenting, jag sitter här och slöar.
-Kan du lägga en stjärna för mig, nu ikväll? Jag behöver verkligen ditt stöd just nu.
-Visst , kom du bara.

-Nå, sade jag och tittade min vän i ögonen. Hur mår du egentligen?
-Inte så bra jag är så trött.
Kortleken låg i min hand och jag blandade korten noga medan jag kände in min väns energier.
Ett ljus stod på bordet och en fin liten rökslinga från rökelsen som jag hade tänt, letade sig upp genom rummet.

Korten lades som en solfjäder på den blåa sammetsduken.
-Välj nu dina kort, sade jag till min vän. Hon förde fingret över korten och valde ett efter ett tills vi hade tio kort på bordet.

Det bästa jag vet är när man för en dialog över kortens betydelse och varför just det kortet har blivit valt. Kort efter kort vändes med rätsidan upp, och allt eftersom så kunde jag grotta mig in i min väns problematik.

Hur fungerar det, frågar många som aldrig har kommit i kontakt med en Tarotlek. Jag hur fungerar det, hur ska jag kunna förklara.
Precis som en myrstack som ligger mitt i skogen, där myrorna lever sitt liv. Vi står där och betraktar myrornas slit. Men det är ingen myra som kikar upp på oss för att se vad vi är för gynnare. Utan de jobbar på så flitigt som det bara går.
Precis så kan det vara med mina Tarotkort, jag kommer i kontakt med en högre kraft som ger oss de ”rätta” korten. En makt som står utöver vår jord. För vad är det som säger att det inte kan finnas flera världar.
Vi kan precis som myrorna jobba på här nere på jorden utan vetskap om att det finns något som är så mycket större.

Tarotkorten är en nyckel till denna värld och vi kan bara tolka de kort som är utvalda. För vad är det som säger att inte min vän fick ”hjälp” då hon valde korten. Precis som vi skulle ha gjort om vi såg en liten myra som var i behöv av hjälp. Myran skulle för den skull inte märka oss eller ens förstå att vi fanns.
En timme senare så reste sig min vän upp, nu hade hon fått svaret på många av sina frågor, vi hade vridit och vänt på hennes problem och med hjälp av korten så kunde vi ”lätta lite på trycket”

Inga kommentarer: