4 maj 2008

Prins eller groda



Min kära svärdotter satt framför datorn, hon skulle hjälpa mig med att sortera mina bilder, så att de kom på rätt plats.
Jag har fått så fina bilder på MSN, från min vän när hon var på besök på Gotland. Men jag hittar inte dem på min dator, jag passade på att få hjälp då jag hade en datorexpert på besök.

Med några enkla klick hade hon letat fram mina bilder och började bläddra.
”Men vad är det här” hon såg frågande ut, för en efter en kom det bilder på unga män, den ena vackrare än den andre.
”Hum, jag vet inte, jag känner inte till dessa män”
”Men vänta nu, min vän från Skåne vill ju alltid ha min synpunkt på de män som hon chattar med på en kontaktannons sida, det är kanske de som hon har skickat till mig på MSN”

”Allt som skickas sparas i din dator” förklarar min svärdotter.
”Oj, då har jag bilder på många män” suckade jag.

En efter en klickas männen fram, några hade faktiskt fått mitt godkännande till en början, men efter en tid, så hade det visat sig vara ”en groda” och då förpassats tillbaka till ”groddammen” av min vän.

För så är det, jag bara ger min reflektion över bilden, vad jag känner då jag tittar på fotot. Det är inte så svårt att lära sig bildtolkning, men att serva min vän i Skåne har visat sig vara ett stort jobb, för även hon är lite kräsen på vilka män som hon skall ägna lite uppmärksamhet.

Att ragga på kontakt linjer är ju det senaste och inte så tokigt, för man kan ju sitta hemma i sitt vardagsrum och kolla på de raggande männen. Skriva ner några rader och kanske bestämma ett möte på ett café.

”Vi får deleta dem alla för jag vill inte ha dem i min dator” säger jag och börjar klicka, en efter en försvann de till papperskorgen.
”Töm papperskorgen också för foton tar stor plats i datorn” råder min svärdotter mig till.

Nu får vi hoppas att det sista fotot, som jag godkände som ”Den bästa hit en tills” kan vara något för min vän. Så att jag slipper ha en bildkavalkad av unga män i min dator.

Men nu vet jag hur man gör då man slänger dem i papperskorgen.

Inga kommentarer: